renungan mataku...

2011



Sunday, May 22, 2011

separuh tahun

tup tap tup tap....

cepatnya masa berlalu...da hampir separuh tahun 2011...

sehingga ke hari ini apa yang telah anda lakukan??

adakah banyak kebaikan yang Allah janjikan bermacam ganjaran...

ATAU

adakah banyak keburukan dan dosa yang kita lakukan....


jika ditakdirkan kita mati sebentar saja lagi...

di manakah kita akan berada nanti...

anda sendiri pasti tahu di mana tahap diri anda sendiri...

tidakkah anda mahu berubah??

atau memperbaiki kekurangan diri supaya menjadi lebih baik...

jom sama-sama berubah wahai saudara, teman, sahabat, dan siapa-siapa sahaja pun anda...

bagaimana nak berubah??

' sayakan, tiap kali nak berubah, mesti ada saja penghalang',

senang saja, fokuskan pada apa yang anda nak ubah....katakan pada diri anda, apa yang anda mahu...

contohnya, saya nak A subjek ni, tak kira lah macam manapun..

ataupun macam ni, saya nak dapat markah 100% untuk ujian kenaikan pangkat, saya nak gaji mahal!

ataupun saya tak kan melewatkan solat lagi, apatah lagi meninggalkan solat, nanti saya dapat balasan serta ganjaran daripada Allah...



di manakah diri anda sekarang???


apa yang kamu mahu pada 2011??

No comments:

Post a Comment

nothing can fly without airfoil...

but i try my best to do it




luahan.....dengarla muzik berbicara










Music