renungan mataku...

2011



Wednesday, October 28, 2009

have a funny day!!!!!






final examination begin today........lets enjoy answer all the question paper....hahaha...


easy question....but...long answer.....kuakua....


a formula...but derive 5 paper to answer.......


a subject have 6 question only....but have 5 point overall question.....


a point question minimum answer in 1 paper....


60% each final paper....huhu


lets dance together via pen, ruler, pencil and a lot of paper...paperr...paper and paper.....haha










Saturday, October 24, 2009

jom kire bintang....

















Kau Cinta pertamaku
Engkau cinta terakhirku
Tiada apa yang bisa menafikan kasih kita...



Kau ayu dimataku
Satu antara seribu
Tiada tara didunia...




Mungkin kan terputus di tengah jalan
Mungkin kan terlerai tanpa ikatan

Usah ragu dengan takdir...




Mungkin kitakan berbeza haluan
Berakhirnya cerita percintaan

Segalanya ditentukan Tuhan....





Lagu/lirik: Hafiz Hamidun



click here :


http://www.youtube.com/watch?v=9-3GL-u9O7g&feature=p
layer_embedded




camne jika.....terputus di tengah jln..huhu




byknye nak kire bintang ni.....x lrat la...tdo dulu.....zzzzZZZZzzzzzzZZzzzzZZZZZZZZZ











nant..dorg terpisah...sedihnye

rc project launched


flight + helicopter + fighter jet simulator







simulator je ni....





ni bru lah projek kami.....huhu..totally abis dlm RM 550......lecturer support 50....

remote control pinjam yg lab punye.....huhu





juz gune 3 dr 8 channel












ready.....try..

yg warne biru kat fuselage tu servor utk control elevator kat blakang pitch up and down.....







set up kakas servour.....

kat atas wing ni pun ade servor....utk control aeloron rolling left and right....









yg kuning ni la elevator...boleh pitch up and down....kat rudder x pasang utk yawing....



propeller....motor tu yg mahalnye....rm 150+++
































remote controller x beli pun...bajet byk ow...so, juz pinjam remote helicopter
6 channel...tp juz use 3 channel je...










terbang membelah atmosfera.......



si baju merah ni....hehe

klik sini
http://www.youtube.com/watch?v=q1jJWv26aDE







lulus....dpt la A++ utk subjek ni..huhu..

alhamdulillah



nak stdy bagi lebih and advance dr bus terbang ni....hehe...nak cipta krete api terbang...











bus terbang....ble yea ade krete api terbang

Sunday, October 18, 2009

airfoil shape

tangan sape ni....macam knal je


we all wat sendiri ni.....




sume ni kna calculate.....formula and equationnye....huhu..pening








An airfoil-shaped body moved through a fluid produces a force perpendicular to the motion called lift.



Subsonic airfoils have a characteristic shape with a rounded leading edge, followed by a sharp trailing edge, often with asymmetric camber.




supersonic flow....


Foils of similar function designed with water as the working fluid are called hydrofoil.



kira lah...

Saturday, October 17, 2009

dikir motivasi

arwah cikgu naim wi cramoh lagu ni.....

al-fatihah untuk arwah....


click here.....


ambo nyanyi lagu berdikir
sebagai ceramoh motivasi
adik adik kena pikir
terutama hok dok tengoh mengaji


loni zame dunio moden
zame sains teknologi
semuo bangso pakat bertanding
nak mengangkat harga diri


keperluan alaf baru

semakin hari semakin canggih
buke setakat perlu tahu
baca quran baca hadis


bidang lain jugok perlu
matematik dan inggeris
semuo bidang kita maju

jadi ore serbo buleh


kehidupe sudah bertukar
gayo hidup banyok beralih
sakit deme wok g sepital
ore tak bomoh dah dengan sirih


talipon napok gambar
buleh berkecek hatar mesej
kalu kita tokse belajar
bangso kito ore tindih


teknologi zame modem
mengubah hidup manusia

cumo pecet suis dinding
kipas musing lampu menyalo


puyuk menanok koli goreng
loni pakai letrik belako
sikit lagi tak mustahil
keto api atas udara



teknologi alaf baru
koho sehari koho molek
keto deras mace peluru
ado robot buleh berkecek


satelit langit biru
ore berlumba dok lancar roket
kalu kita tokse maju
bangso kita ore golek


ni buke zame keris lembing
senjato kayu tongkat buluh
kapal terbang tadok stereng
peluru perpandu kawalan jauh



bom nuklear hok buleh mikir
kuaso letupan mengalahkan guruh
bakpo kita tokse bersaing
tunjuk ghetek kita ni jaguh


malaysia depan hari
adik adik kena bina
untuk bela maruah diri
dengan ilmu hak adik terimo


ilmu sains teknologi
zaman loni sangat berguno
jadi bangso dihormati
aman makmur selamo-lamo


ambo nyanyi lagu berdikir
sebagai ceramoh motivasi
adik adik kena pikir
terutama hok dok tengoh mengaji


loni zame dunio moden
zame sains teknologi
semuo bangso pakat bertanding
nak mengangkat harga diri




click here






Thursday, October 15, 2009

airforce

open this website...and you will know...kita masih berada di tahap paling bawah...



http://www.airforce.com/




http://www.airforce.com/see-what-its-like/




http://www.airforce.com/interactive/space/index.html




http://www.airforce.com/interactive/uav/index.html




http://www.airforce.com/interactive/specialops/index.html




http://www.airforce.com/interactive/tbirds/index.html

Aerospace/Aeronautical engineer vs pilot


pilot cockpit



aircraft engineer










Expert:
Joshua Yurman



Question
My first question is that in aeronautical engineering industry who is being comparatively paid more..1. Aeronautical/aerospace engineer 2.Aircraft maintanence 3.Pilot




Answer
The answers to your questions can be very personal and vary greatly between people depending on priorities. As for money, all three jobs can be very lucrative. The pilot and aircraft maintenance positions start out at a relatively low salary but have very high lifetime earning potential depending on what job you were to take and where. The engineering positions tend to pay more right off the bat if the right job can be found. In terms of stress, each can be very stressful. All three operate under tight deadlines and very close scrutiny from both supervisors, management, and federal agencies. A key to managing the stress is to decide what your personal priorities in life are and find a job that suits your needs. A piloting job can have you away from home quite often, but on average it can be a pretty easy-going job. The maintenance position can lead to stress in terms of deadlines and the level of perfection and detail that is expected. This job, like that of a pilot, can also entail very off hours/shifts on weekdays, weekends, and holidays, however, you'll be home every night. The engineering position can be stressful also with the attention to detail required, deadlines, and long hours needed for certain projects.




http://en.allexperts.com/q/Aerospace-Aviation-2437/2008/2/Aeronautical-engineer-vs-pilot.htm#b

rc aircraft





im major to finished up the wing of the aircraft.......this morning, we will finishing the aircraft and set up the circuit, battery, servor, motor, propeller and remote controller setting

Sunday, October 11, 2009

permaisuri hatiku

Album : Jalan Bahagia
Munsyid : Hijjaz
http://liriknasyid.com


Di antara kekasih pilihan dihati
Punyai budi penghias diri
Wajahnya lembut biasan perkerti yang tinggi
Indahnya perhiasan dunia

Diantara diriku juga diri-mu
Hanya mengharapkan cinta yang Satu
Ku kan binakan mahligai impian-mu
Oh.. sayang ikhlaskanlah hati-mu

Malu-mu bernilai
Kata-mu berhikmah
Hati-mu tulus suci dan murni
Hanya diri yang halal
Engkau serahkan segala
Untuk mencari redha Allah

Benarlah cinta buta melalaikan
Tanpa memikirkan batas syariatnya
Semuanya itu hanya ujian didunia
Ia adalah mahar untuk kita ke syurga

Oh? Kau Permaisuri di hati-ku
Di dunia ini engkau penghibur
Menjunjung kasih amanah Ilahi
Ku pasti akan terus menyayangi
Terima kasih ucapan ku beri
Kau hadiahkan ku cahaya hati
Ku pimpin tangan-mu oh kasih meniti hari
Semoga kita dapat bersama
Sampai kepada-Nya disyurga sana

Tuhan kekalkanlah
Permaisuri hati ku
Untuk menemani dalam mengapai cinta-Mu

Lagu & Lirik : Abai Os
Hijjaz Records Sdn.Bhd.


Sumber http://www.hijjaz.com.my

Saturday, October 10, 2009

gempa bumi di padang and jambi

same2 la kte hayati yea.....sume yg berlaku ini telah di tentukan oleh Allah s.w.t...

kejadian gempa di padang berlaku pada pukul 17:16 dan 17:58

cuba anda bukak tafsir al-Quran, belek surah ke 17, ayat yang ke 16 dan 58.....


" Dan jika Kami hendak membinasakan suatu negeri, maka Kami perintahkan kepada orang-orang yang hidup mewah di negeri itu (supaya mentaati Allah) tetapi mereka melakukan kedurhakaan dalam negeri itu, maka sudah sepantasnya berlaku terhadapnya perkataan (ketentuan Kami), kemudian Kami hancurkan negeri itu sehancur-hancurnya " (QS. 17:16)

Al Quran (17) Al Israa’ : Ayat 16




"
Tak ada suatu negeripun (yang durhaka penduduknya), melainkan Kami membinasakannya sebelum hari kiamat atau Kami azab (penduduknya) dengan azab yang sangat keras. Yang demikian itu telah tertulis di dalam kitab (Lauh Mahfuzh)" (QS. 17:58)


Al Quran (17) Al Israa’ : Ayat 58





kejadian di Jambi pada JAM 08:52 pada hari berikutnya...

"
(keadaan mereka) serupa dengan keadaan Fir’aun dan pengikut-pengikutnya serta orang-orang yang sebelumnya. Mereka mengingkari ayat-ayat Allah, maka Allah menyiksa mereka disebabkan dosa-dosanya. Sesungguhnya Allah Maha Kuat lagi amat keras siksaan-Nya" (QS. 8:52)


Al Quran (8) Al Anfaal : Ayat 52

makna seorang insan bernama teman

buat seorang insan yang ingin diri ini jadikan awak sebagai teman saya.......

ini hanye sbahagian drpd ape yg dpt sy bgtau...

teman adalah yang membawa kite ke arah yang positif...yang mengajar kite erti kehidupan yang sebenar..yang membawa sejuta malah berbillion-billion makna untuk kite.......membuat kite bahagia..rileks, dan mcm2 lagi..x de pngalaman sangt la..tp, daripada ape yg pernah kite baca..

teman adalah insan yang sangat2 rapat. Misalnya seorang isteri adalah teman hidup seorang suami.
Teman adalah tempat seseorang meluahkan perasaan, dan biasanya boleh dipercayai. teman jugak...setia..tidak kira di mana jua kte berada....


‘teman ketawa senang dicari. Teman menangis sukar dicari.’


Tercipta ungkapan ini, adalah hasil pengalaman orang dulu-dulu, dan berdasarkan pengamatannya dalam hidup berkawan, berteman dan bersahabat. Sukar juga mendapat teman sejati. Kiralah berapa dalam hidup kita teman sejati, kawan, dan sahabat.


teman lebih tinggi satusnya dari sebuah persahabatan suci, jujur, mulia dan ikhlas.


Sahabat adalah emas dalam hati. Sahabat tidak akan melukai hati sahabat. Jika dikaji sejarah Rasulullah, yang setia dengannya adalah para sahabat yang sanggup berjihad, berkorban apa saja demi Islam, tiada kelihatan para sahabat Rasulullah ada kepentingan peribadi dalam persahabatan.


teman pula adalah berlian dalam hati......diri ini berharap pada seorang insan bernama teman....









sori..x leh upload video ni..so, if nak dengar..bukak link ni :


http://www.youtube.com/watch?v=ctbY_HUgftQ&feature=related



Insan Bernama Kekasih
Album : Nur Kasih vol. 2
Munsyid : Unic
http://liriknasyid.com


Debar hatiku membisik rindu
Ingin aku jadikan kau gadis idaman
Adakah mungkin kau kumiliki
Untuk aku katakan insan bernama kekasih

Keayuan yang tergambar lukisan nur iman
Bertemankan keindahan santun perkataan
Bagai putih salju mendinginkan hangat perasaan
Terukir segala resah di jiwa

Ku ucapkan salam ucapan mesra
dan merisik khabar berita
Masihkah ada peluang
Untukku melafaz kesyukuran

Umpama rembulan jatuh ke riba
Mendengar khabaran dariNya
Padaku kau memendam rasa

PadaMu oh tuhan
Ku memohon keredhaan
Nur Kasih yang ku damba
Kekal hingga ke syurga

Hanya satu yang ku pinta kebaikan dariNya
Moga dipeliharakan tulus cinta kita
Agar kukuh ikatan yang murni bahgia selamanya
Dengan lafaz pernikahan yang mulia

Datanglah kasihku dalam dirimu
Menghiasi ruang hatimu
Akan ku sambutnya dengan
Sujud penuh kesyukuran

Ku harap jalinan kan berpanjangan
Selagi kasih yang terbina
Kerana cinta kepadaNya

Kau kusayangi teman sejati
Dikaulah sesungguhnya
Insan bernama Kekasih





Sunday, October 4, 2009

kisah cinta





pernah dengar x kisah cinta laut dan langit.......

warna mereka same....satu berada di atas..satu lg berada di bawah.....satu menjadi bumbung utk kite...satu menjadi sumber mcm2 untuk kita.....byk persamaan and perbezaan antara mereka...tp...jarak bukan menjadi hubungan penghalang cinta langit dan laut.......

mereka bercinta....dan cinta mereka amat mendalam sekali....setiap hari...mereka mesti bersama-sama....kelihatan jelas hubungan mesra mereka ketika di awal subuh dan ketika terbenamnye matahari...mereka amat intim sekali diufuk laut...berwarna merah kekuningan.....amat mesra...hingga hilang dari pandangan mata kite tika malam menjelma...mereka malu....tp...cinta ini seringkali digugat dengan mcam-macam dugaan...musibah yg datang melanda....lagi2 bile selalu awan menggangu hubungan mesra yang terjalin antara langit dengan laut.....



awan slalu datang..menjarakkan hubungan langit dengan laut.....makin lame..makin tebal awan....awan ambil kesempatan atas budi baik laut yg memberikan harta airnya yg banyak kepada awan....air tersebut dissalahgunakan oleh awan untuk menjarakkan hubungan langit dengan laut....tp, cinta yang tulus ikhlas..pasti akan ada jodoh di mana-mana..itu adalah ketentuan Allah....






jarak yg dipisahkan oleh awan...menyebabkan langit sangat rindukan laut....laut pun dapat merasakan kerinduan yg mendalam pada langit....mereka tidak dapat bermesra lagi...awan yang tebal berwarna hitam...sering kali menjadi pemisah...disebabkan laut terlalu marah dan kecewa....laut pun menghempaskan ombak yang tinggi mengganas....sebab tu kte slalu nampak ombak tinggi bile awan tebal menghitam....diri awan dipenuhi dengan titik-titik hitam dosa dan hasad dengki dalam diri awan...

angin datang membantu laut.....awan ditolak ketepi laut....awan sedih, kecewa, rase dipinggirkan....dan pasrah..akhirnya...awan mengalah dan sedih yang amat sangat....awan yang sarat dengan kesedihan itu tidak mampu menahan gelora emosinya...awan pun menangis dengan teresak-esak sekali....awan akhirnye jatuh menyembah bumi sebagai air hujan....


hubungan langit dengan laut...kembali bahagia.....





sampai hari ini...hubungan laut dengan langit bahagia dan kadang kala diduga dengan bermacam-macam...kehadiran byk kapal-kapal...minyak tumpah dan pencemaran..kadang-kala menjadi hubungan mereka renggang.....


langit pun selalu di duga dengan kehadiran beratus-ratus ribu satelit yang mengelilingi orbit bumi..juga kehadiran jet-jet dan mcm2 lg....





sebuah perhubungan yang terjalin....memang terlalu banyak cabaran yang terpaksa ditempuhi bersama untuk mengecapi kebahagiaan yang hakiki.....pengorbanan diperlukan tanpa mengharapkan balasan.....x kire la ngan sahabat or teman kite.
nothing can fly without airfoil...

but i try my best to do it




luahan.....dengarla muzik berbicara










Music





NASA's Shuttle/Rocket Missions Countdown