renungan mataku...

2011



Thursday, August 4, 2011

sayyiddul istighfar



Dari Syaddad bin Aus radhiyallahu 'anhu di riwayatkan bahwa Nabi Shallallahu 'alaihi wasallam bersabda :

" Allahumma Anta Rabbi Laa ilaha illa Anta khalaqtani wa ana abduka wa ana 'ala 'ahdika wa wa'dika mastata'tu, a'udzu bika min syarri ma shana'tu, abu-u laka bi nikmatika alaiya, wa abu-u bi dzanbi, faghfirli fa innahu laa yaghfirudz dzunuba illa Anta "

Artinya :
Ya Allah, sesungguhnya Engkaulah Tuhanku, tiada tuhan selain Engkau. Engkaulah yang mencipta segalanya dan aku adalah hamba-Mu. Aku berada dalam perjanjian dengan-Mu dan ikrar kepada-Mu yang akan aku laksanakan dengan segala kemampuanku. Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu dari sebarang kejahatan yang telah aku lakukan. Aku akui dengan sebenar-benarnya segala nikmat yang kau kurniakan ke atasku. Aku juga mengakui dosa-dosa terhadap-Mu. Maka ampunilah aku kerana sesungguhnya tiada yang boleh mengampunkan dosa-dosa (ini) kecuali Engkau, ya Allah.


Barangsiapa mengucapkannya pada siang hari dengan penuh keyakinan lalu meninggal dunia pada hari itu sebelum malam hari, maka ia termasuk ahli Syurga. Dan barangsiapa mengucapkannya di malam hari dengan penuh keyakinan pula lalu meninggal sebelum pagi hari, maka ia termasuk ahli syurga.



No comments:

Post a Comment

nothing can fly without airfoil...

but i try my best to do it




luahan.....dengarla muzik berbicara










Music