renungan mataku...

2011



Monday, August 22, 2011

hujan turun dengan lebat




best sangat2 dapat men ujan tadi...hujan lebat masa tarawikh tadi...pergi jalan kaki...memang redah je la ujan lebat masa balik...lagipun lama da tak men ujan...hehe...last men ujan sampai masuk wad sebab hilang ingatan...haha...
best sangat2 tarawikh masa hujan...lagi tenang jiwa ni rasa...
deruan air hujan umpama air terjun yang mengalir...menenangkan lagi jiwa dengan alunan ayat2 suci Quran yang indah...

subhanallah....


malam ni masuk malam yang ke-23...

aduhai...tinggal lagi 7 hari sahaja sebelum ramadhan berakhir...

sedihnya....

bulan ni la yang paling best...

nak tau tak kenapa...

banyak sangt benda-benda indah berlaku dalam bulan ini...

antaranya kitab suci diturunkan...

bagi kita pulak..orang islam semua akan berdisiplin..lagi2 baba masa...semua punctual...on time gitu...

waktu sahur and berbuka especially...

semua on time kan..tak lewat seminute pun...

sepatutnya istilah orang melayu tak menepati masa tak wujud....sebabnye...tengok lah sebulan puasa ni...semua on time...

waktu solat pun sama...waktu tarawikh..semua on time gi solat isyak...

lau kita ambil iktibar dari ramadhan ini...memang semua on time la ea...

kita akan jadi yang paling maju kalau on time semua benda...tak de tangguh2...terlewat lagi da...



No comments:

Post a Comment

nothing can fly without airfoil...

but i try my best to do it




luahan.....dengarla muzik berbicara










Music





NASA's Shuttle/Rocket Missions Countdown