renungan mataku...

2011



Wednesday, October 31, 2012

hari raya haji di kampung saya


 mak buat ketupat sambal daging sehari sebelum raya....

rajinkan mak ambo...bukan sahaja ketupat palas...sate pun mak buat sendiri...kuah kacang pun home made

 sate ayam...tapi, ambo malas nak cucuk dan bakar atas arang


 sate dan kuah kacang
raya tahun ini...sunyi sedikit...kakak-kakak...semua tidak pulang beraya...3 beradik sahaja daripada 9 beradik yang beraya di kampung....huhu..

tetapi tidak mengapa..ada lembu - lembu ni yang memeriahkan suasana...jadi happening juga macam selalu

























 kenal tidak siapa ni...makin berisi sekarang ini....bahagiakah???














 lap peluh dulu...nak masuk mulut dah



 takbir berkumandang sambil darah mengalir deras



 sesi bahagi daging






 yahhkkkhh...tarik....kuat lagi.... (yang baju biru tu )





















 lembu ni paling susah nak tubang...ikat jerat tali kat kaki banyak kali putus tali....kena terajang = sepak oleh lembu ni ke pipi kanan....nasib baik tak pecah muka













semua siap awal...pukul 12pm...then makan nasi...tambah nasi....lawan ngan perut lembu muda..cicah air asam....

nyandar molek kenyang...dengar khutbah jumaat so'oh molek segho.....

No comments:

Post a Comment

nothing can fly without airfoil...

but i try my best to do it




luahan.....dengarla muzik berbicara










Music





NASA's Shuttle/Rocket Missions Countdown