renungan mataku...

2011



Friday, August 28, 2009

umur yang semakin tua....


usia ku semakin hari semakin tua...di hari kelahiran ku ini....terima kasih pada ibu yang bersusah payah melahirkan diri ini...ayah dan ibu yang berpenat lelah mencari rezeki....

mengandung 9 bulan.....melahirkan...menyusu...memberi berjuta2 suap nasi...mkanan....mendidik...mengasuh...memberi kasih sayang...memberi segal-galanya...sehinggalah...siapa diriku pada hari ini....

jasa dan pengorbanan ibu dan ayah....tidak akan mampu diri ini membalas...cuma..harapan ku....diri ini bisa menjadi seorang anak yang mampu menunaikan segala tanggungjawab dan tugas sebagai seorang hamba Allah, seorang anak....seterusnya..berbakti pada orang tua...pada keluarga tersayang....pada semua umat Islam...jiran tetangga, sanak sedara...muslmin muslimat...insyaAllah...

harap sangat-sangat...cita-cita dan impian yang diimpikan akan tercapai...huhu...

umur yang diberi oleh Yang Maha Penyayang ini...akan dimanfaatkan sebaik mungkin....setakat hari ini...ku dapat rasakan bahawa, terlalu banyak kelemahan dan kekurangan diri ini...sehingga ku tidak mampu membalas segala pengorbanan keluarga ku....mak, ayah..kakak, adik-adik....terima kasih kerana memberi sepenuh perhatian buat diri ini.....

hanya Allah sahaja yang mampu membalas kebaikan kamu semua......

ya ALLAH...sebelum mata terlena lagi...
di buaian malam gelita....
tafakkur ku di pembaringan...
mengenangkan nasib dri...
yang kerdil,lemah & bersalut dosa...
mampukah ku mgharungi
titian sirat nanti...
membawa dosa yang menggunung tinggi...
tergapai ku mncari
limpahan hidayahMu...
agar terlerai kesangsian hati ini...
sekadar air mata tak mampu membasuhi dosa ini...
sebelum mata terlena lagi...
dengarlah rintihan hati ini...
tuhan..beratnya dosaku...
tak daya ku pikul sendri...
di bulan yang penuh barakah ini
hanyalah rahmat & kasih sygMu
yg dpt meringankn...
hulurkn maghfirahMu...
andainya esok bukan milikku lagi...
& mata pun ku tak pasti
akan terbuka lagi...
sebelum berangkat pergi ke daerah sana...
lepaskan beban ini...
yangg mengcengkam jiwa & ragaku...
selimuti diriku dengan sutera kasih sayangMu...
agar lena nanti...
ku mimpikn syurga yg indah abadi...
apabila ku terjaga...
dapat lagi ku rasai...
betapa harumnya wangian syurga Firdausi....
oh ILLAHI....
di beri kekuatan untuk meneruskan azam ku
membawa keluarga ku bersama-sama
menziarahi masjidil haram

di sepertiga malam...
sujudku menghambakan diri...
akan ku teruskan pengabdianku padaMu....







Andai ku tahu….
Kapan tiba ajalku…
Ku akan memohon tuhan tolong panjangkan umurku…

Andai ku tahu…
Kapan tiba masaku…
Ku akan memohon tuhan jangan kau ambil nyawaku…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…

Andai ku tahu…
Malaikatmu kan menjemputku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…

Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…
Aku manusia yang takut neraka…
Namun aku juga tak pantas disurga…

Andai ku tahu….
Kapan tiba ajalku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…






No comments:

Post a Comment

nothing can fly without airfoil...

but i try my best to do it




luahan.....dengarla muzik berbicara










Music