renungan mataku...

2011



Saturday, November 7, 2009









Andainya dapat engkau mendengarkan

Suara di hatiku melagukan rindu

Kiranya engkau mampu mentafsirkan

Setiap bait kata-kata yang terucap



Pasti dirimu kan memahami

Harapan kasih yang terbina

Sekian lama di sudut hatiku

Hanyalah untukmu



Bukanlah aku sengaja

Melindungi rasa di jiwa

Namun bimbang diri kan terleka

Hanyut dibuai angan dan mimpi indah

Hingga terabai segala cita

Sedang khayalan tak menjanjikan

Segunung kebahagiaan

Sebagai mahar hantaran








Apakah mungkin engkau mengerti

Setiap cinta yang dilafazkan

Bukanlah sekadar mainan

Tetapi sebuah janji



Andainya dapat engkau mendengarkan

Suara dihatiku melagukan rindu

Kiranya engkau bisa mentafsirkan

Setiap bait kata-kata yang terungkap



Pasti dirimu dapat melihat

Rahsia kasih yang terpendam

Sekian lama di sudut hatiku

Hanyalah untukmu

Selamanya..




Mahar Cinta
Album : Devotees
Munsyid : Devotees
http://liriknasyid.com



my heart burning.....melting....cpat call 999...fire extinguisher ade x?

air ke.....
hehe







pedihnye kan lau hati kte terbakar.....tp..lg pedih ble org yg kte

syg x suke pun kat kte.....

mungkin benar...jika sy dpt memahami ape yang tersirat

segala-galanya yg terpendam dlm hati

awak......sy mungkin akan memahami segala yang awak mahukan kasih dan sayang

untuk

selama-lamanya adalah daripada diri ambo yang kerdil ini.....

tapi...

ktakutan menyelubungi diri kte supaya tidak terus lalai dengan angan2 sehingga harapan


mak ayah terabai....dan tidak membawa apa2 langsung kebahagian untuk kita....


sebab itu lah Allah bagi kita perasaan untuk merasai nikmatnye....

mensyukuri..menghargai.......

memberi dan menerima.......

jika saya dapat melihat segala rahsia yang awak mahu kan

sudah pasti ya Allah...

ambo mengerti bahawa sudah lame di hatimu

hanya ada dri ambo sorang utk selama-lamanye.........





طه ﴿١﴾
(1) Taa Haa.

مَا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَىٰ ﴿٢﴾

(2) Kami tidak menurunkan Al-Quran kepadamu (wahai Muhammad) supaya engkau menanggung kesusahan.

إِلَّا تَذْكِرَةً لِّمَن يَخْشَىٰ ﴿٣﴾

(3) Hanya untuk menjadi peringatan bagi orang-orang yang takut melanggar perintah Allah

تَنزِيلًا مِّمَّنْ خَلَقَ الْأَرْضَ وَالسَّمَاوَاتِ الْعُلَى ﴿٤﴾

(4) (Al-Quran) diturunkan dari (Tuhan) yang menciptakan bumi dan langit yang tinggi.

الرَّحْمَـٰنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَىٰ ﴿٥﴾

(5) Iaitu (Allah) Ar-Rahman, yang bersemayam di atas Arasy.

لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَمَا تَحْتَ الثَّرَىٰ ﴿٦﴾

(6) Dialah jua yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi serta yang ada di antara keduanya dan juga yang ada di bawah tanah basah di perut bumi.



ayat ni...umar jadi lembut hati...sesuai benar gune utk ubat hati kte ni..huhu













thank you so much hear this song......

No comments:

Post a Comment

nothing can fly without airfoil...

but i try my best to do it




luahan.....dengarla muzik berbicara










Music





NASA's Shuttle/Rocket Missions Countdown